Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

Få svar på ofte stilte spørsmål og lær mer om påmeldingssystemet.

Dette lurer mange på

Pindena har fast pris på lisenser med mulighet for noen tillegg. For å finne ut hvor mye Pindena vil koste velger du først lisens. Så må du vurdere om du ønsker opplæring og supportavtale, eget design, hotellmodul, Tripletex-integrasjon eller server i Norge. Alle priser er oppgitt i bestillingsskjema, klikk her og velg ønsket lisens for å se priser.

Opplæring, design og Tripletex-integrasjon er oppstartskostnader.
Lisens, supportavtale, hotellmodul, server i Norge, kundens databehandleravtale og sms er løpende utgifter. Sms faktureres hvert kvartal, andre løpende utgifter faktureres ved forfall for ny periode, som gjerne er årlig.

Du får tilgang til systemet når en systemadministrator har opprettet en bruker og sendt deg innloggingsdetaljer. Gå inn på bedriftens Pindena-nettside (bedrift.pameldingssystem.no) og logg deg inn. Er du ikke kunde, men ønsker å teste påmeldingssystemet, gir vi deg tilgang til en gratis prøveløsning, registrer deg her.

Systemet kan brukes for påmelding til fysiske, digitale og hybrid arrangement. Merk at systemet ikke har innebygd støtte for digitale arrangement, men du kan dele link til et digitalt arrangement i et valgt verktøy.

Pindena kan brukes til smittesporing. Deltagere kan melde seg på i forkant og oppdatere sin status frem til arrangementet starter. Du kan også ha en QR-kode ved inngangen som er knyttet til en aktivitet i påmeldingssystemet. I begge tilfeller vil du ha en deltagerliste som du eksportere.

Lisens og priser

Bindingstiden er 3 måneder.

For å bruke en betalingsløsning i Pindena, må du inngå en avtale direkte med betalingsleverandøren. Det er leverandørens priser og transaksjonskostnader som gjelder. Pindena tar ingen gebyrer eller oppstartskostnad for å koble opp en betalingsløsning i deres påmeldingssystem.

Du kan velge å binde deg for 3 eller 6 måneder av gangen og få faktura for hver periode. Ved å velge perioder på mindre enn et år, får du ikke rabattert pris som du får ved å velge årslisens.

Tjenester og support

Med en supportavtale kan du kontakte support når du står fast. Vi er tilgjengelig på e-post, chat og telefon, hvor vi svarer så fort vi kan og alltid innen 24 timer.

Du får bedre utbytte av systemet dersom du forstår de grunnleggende funksjonene. Da har vi også bedre forutsetning for å hjelpe deg når du kontakter support. Derfor burde nye brukere gjennomføre et kurs for å få supportavtale.

Innsjekk og QR-kode

Når du har valgt arrangementet du skal sjekke inn deltagere på i appen, trykker du på start innsjekk og skanner en QR-kode. Trykk ok og appen er klar til neste skanning. Det kan ta 5 – 10 sekunder pr skanning, avhengig av brukeren. Med et gjennomsnitt på 7,5 sekund pr skanning, kan du registrere 8 deltagere i minuttet.

Du får en QR-kode i påmeldingsbekreftelsen fra arrangøren. QR-koden fungerer kun for registrering i påmeldingssystemet. Husk å ha QR-koden tilgjengelig ved oppmøte.

En QR-kode er et lite svart bilde med masse sorte og hvite felt. Hver QR-kode er unik, og brukes som en link til en nettside, eller som en link til din billett.

Personvern og sikkerhet

Systemet er lagt opp for å ta hensyn til personvern og har en rekke smarte funksjoner, men setter ingen begrensninger. Det er opp til brukerne av systemet å overholde GDPR og gjeldene lover for personvern.

  • Legg til personvernerklæring
  • Samtykkefelt med personvernerklæring
  • Alle felter i påmeldingsskjema kan merkes som sensitiv data.
  • Automatisk sletting av sensitiv data
  • Automatisk sletting av deltagere
  • SMS-verifisering for påmelding

Mer om personvern her.

Når du aktiverer automatisk sletting vil systemet slette informasjon på et fast tidspunkt hver dag.

Bli kjent med påmeldingssystemet

Ved å se på våre opplæringsvideoer, får du et raskt overblikk over hvordan påmeldingssystemet kan brukes. Bli med Heidi på en gjennomgang av påmelding i Pindena!