Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

Få svar på ofte stilte spørsmål og lær mer om påmeldingssystemet.

Gjør et lite dypdykk i Pindena, og finn svar som kan hjelpe deg å komme et steg nærmere å forstå hvordan du kan bruke et påmeldingssystem og hva det koster.

Dette lurer mange på

Systemet kan brukes for påmelding til fysiske, digitale og hybrid arrangement. Merk at systemet ikke har innebygd støtte for digitale arrangement, men du kan dele link til et digitalt arrangement i et valgt verktøy.

Med en supportavtale kan du kontakte support når du står fast. Vi er tilgjengelig på e-post, chat og telefon, hvor vi svarer så fort vi kan og alltid innen 24 timer.

Påmeldingssystemet støtter betaling med Vipps, og kort via Stripe, Swedbank eller Nets/NetAxept. Du kan også benytte faktura med mulighet for KID-nummer.

Lisens og priser

For å bruke en betalingsløsning i Pindena, må du inngå en avtale direkte med betalingsleverandøren. Det er leverandørens priser og transaksjonskostnader som gjelder. Pindena tar ingen gebyrer eller oppstartskostnad for å koble opp en betalingsløsning i deres påmeldingssystem.

Bindingstiden er 3 måneder.

Hvis du velger årslisens, betaler du kun for 10 måneder og får dermed to måneder gratis. Du betaler full pris dersom du vil dele opp lisensen i kortere perioder. Det er til en hver tid oppdaterte priser her.

Minste bindingstid på systemet er tre måneder for Pro, Premium og Enterprise lisens. For Basic er minste bindingstid ett år.

Pindena er billig fordi det er et nettbasert system (service as a software) hvor prisene er basert på drift, vedlikehold og administrasjon.

Innsjekk og QR-kode

Når du har valgt arrangementet du skal sjekke inn deltagere på i appen, trykker du på start innsjekk og skanner en QR-kode. Trykk ok og appen er klar til neste skanning. Det kan ta 5 – 10 sekunder pr skanning, avhengig av brukeren. Med et gjennomsnitt på 7,5 sekund pr skanning, kan du registrere 8 deltagere i minuttet.

En QR-kode er et lite svart bilde med masse sorte og hvite felt. Hver QR-kode er unik, og brukes som en link til en nettside, eller som en link til din billett.

Du får en QR-kode i påmeldingsbekreftelsen fra arrangøren. QR-koden fungerer kun for registrering i påmeldingssystemet. Husk å ha QR-koden tilgjengelig ved oppmøte.

Pindena genererer QR-koder som kan brukes for registrering i påmeldingssystemet. Det genereres en QR-kode for hvert arrangement, samt en QR-kode til hver deltager.

Pindena CheckIn er en app som er utviklet av Pindena. Den brukes for å registrere deltagere i systemet ved å skanne QR-koder. Appen kan brukes med Premium/Enterprise lisens og er gratis. Last den ned fra Google Play og Apple Store.

Økonomi og betaling

EHF står for Elektronisk Handelsformat. Filformatet er en standard for filoverføring direkte til regnskapssystemer. EHF er kompatibel med den europeiske standarden PEPPOL BIS.

For å bruke en betalingsløsning i Pindena, må du inngå en avtale direkte med betalingsleverandøren. Det er leverandørens priser og transaksjonskostnader som gjelder. Pindena tar ingen gebyrer eller oppstartskostnad for å koble opp en betalingsløsning i deres påmeldingssystem.


Du kan få betalt når deltagerne melder seg på og få pengene direkte på konto ved å knytte deg mot en betalingsleverandør. Velg mellom Stripe, Swedbank, Nets/NetAxept og/eller Vipps.

En integrasjon er en sammenkoblingen av to separate systemer, som tillater flyt av informasjon mellom de. Integrasjonen er ofte gjort mulig ved hjelp av et API.

Påmeldingssystemet støtter betaling med Vipps, og kort via Stripe, Swedbank eller Nets/NetAxept. Du kan også benytte faktura med mulighet for KID-nummer.

Bli kjent med påmeldingssystemet

Ved å se på våre opplæringsvideoer, får du et raskt overblikk over hvordan påmeldingssystemet kan brukes. Bli med Heidi på en gjennomgang av påmelding i Pindena!