Økonomi og betaling

Økonomi og betaling

Lag produkter, selg billetter og ta betalt med Vipps, kort eller send faktura. Integrer med ditt økonomisystem og velg løsninger som passer deres behov.

Lag produkter og følg med på betalinger

Du kan bruke påmeldingssystemet for å ta imot betaling. Ved å lage produkter med pris, mva-sats og tilgjengelighet kan du selge billetter eller andre produkter og varer. Du kan ha flere billetter og produkter på samme arrangement, systemet holder orden på hvem som skal betale hva.

Rapport for betaling og fakturajournal gir deg oversikt over innbetalinger og du kan kan følge med på status for betalinger og forfall.

Betalingsløsninger i påmeldingssystemet

For å kunne ta imot betaling må du ha en betalingsløsning. Du kan velge en eller flere av betalingsleverandørene som er integrert med Pindena: Vipps, NetAxept, Swedbank eller Stripe. Når betalingsløsningen er aktivert, kan du velge å bruke en eller flere betalingsalternativer på hvert arrangement.

Betaling med Vipps og kort

Betaling med Vipps eller kort er enkelt for deltageren og et sikkert alternativ for deg. Du får betalt ved påmelding og slipper oppfølging og purring. Deltageren mottar påmeldingsbekreftelse med kvittering for ordren.

Skjermbilde som viser knapper i et påmeldingsskjema som er mulige betalingsalternativer i Pindena

Send faktura

Du kan sende faktura direkte fra Pindena. Fakturaen sendes automatisk til deltageren sammen med påmeldingsbekreftelsen. Når du har mottatt betaling kan du endre status for betalingen i systemet, slik at du har full oversikt i fakturajournalen over hvilke deltagere som har betalt. Du kan sende kreditnota og ny faktura dersom deltageren har endret valg i sin påmelding slik at prisen har endret seg. Da er det bare å sende en e-post til vedkommende og velge at faktura skal legges ved. Du kan også sende faktura fra eget regnskapsprogram.

Integrasjon med regnskapsprogram

Du kan sende faktura eller EHF fra eget regnskapsprogram. Det krever at det lages en integrasjon, slik at regnskapsprogrammet kan motta EHF-ordre som sendes fra Pindena. Behandler du mange ordre i løpet av et år, kan totalsummen bli stor og det kan være mye å hente på å automatisere prosessen. Er du interessert i dette, er det bare å sende en forespørsel, så vil vi sammen med deg og en integrasjonspartner komme frem til en god løsning.

Tripletex logo

Integrasjon med Tripletex

Bruker du Tripletex regnskapsprogram, er det raskt å koble opp mot Pindena, da integrasjonen allerede er laget. Få en smidigere hverdag med automatisk overføring av ordre når en deltager betaler og melder seg på. Bruk samme produktnummer i Pindena og Tripletex for å bokføre produkter automatisk. Les mer om integrasjon med Tripletex.

Vi tar gjerne en prat om betalingsløsninger og integrasjon med regnskpasprogram/økonomisystem. Ta kontakt med oss, så finner vi den beste løsningen for deg!

Ofte stilte spørsmål om økonomi og betaling

For å bruke en betalingsløsning i Pindena, må du inngå en avtale direkte med betalingsleverandøren. Det er leverandørens priser og transaksjonskostnader som gjelder. Pindena tar ingen gebyrer eller oppstartskostnad for å koble opp en betalingsløsning i deres påmeldingssystem.


Du kan få betalt når deltagerne melder seg på og få pengene direkte på konto ved å knytte deg mot en betalingsleverandør. Velg mellom Stripe, Swedbank, Nets/NetAxept og/eller Vipps.

En integrasjon er en sammenkoblingen av to separate systemer, som tillater flyt av informasjon mellom de. Integrasjonen er ofte gjort mulig ved hjelp av et API.

EHF står for Elektronisk Handelsformat. Filformatet er en standard for filoverføring direkte til regnskapssystemer. EHF er kompatibel med den europeiske standarden PEPPOL BIS.

Påmeldingssystemet støtter betaling med Vipps, og kort via Stripe, Swedbank eller Nets/NetAxept. Du kan også benytte faktura med mulighet for KID-nummer.