Innsjekk og QR-kode

Innsjekk og QR-kode

Få klarhet i spørsmål du har om registrering av deltagere og QR-koder i Pindena.

Ofte stilte spørsmål

Når du har valgt arrangementet du skal sjekke inn deltagere på i appen, trykker du på start innsjekk og skanner en QR-kode. Trykk ok og appen er klar til neste skanning. Det kan ta 5 – 10 sekunder pr skanning, avhengig av brukeren. Med et gjennomsnitt på 7,5 sekund pr skanning, kan du registrere 8 deltagere i minuttet.

Deltagerne kan velge å registrere seg på venteliste hvis arrangementet er fulltegnet. Du kan benytte automatisk funksjon som tildeler plasser dersom det blir tilgjengelig eller tildele plasser manuelt.

  • Legg til personvernerklæring
  • Samtykkefelt med personvernerklæring
  • Alle ekstra felter i påmeldingsskjema kan merkes som sensitiv data
  • Automatisk sletting av sensitiv data
  • Automatisk sletting av deltagere
  • SMS-verifisering for påmelding

Mer om personvern her.

Systemet har koder som gjør at informasjon som fornavn, etternavn, sted, dato, tid, tittel og firma fylles ut automatisk i e-post, sms, på kursbevis eller navnlapper. Kodene som kan brukes finner du her.

En QR-kode er et lite svart bilde med masse sorte og hvite felt. Hver QR-kode er unik, og brukes som en link til en nettside, eller som en link til din billett.

Du får en QR-kode i påmeldingsbekreftelsen fra arrangøren. QR-koden fungerer kun for registrering i påmeldingssystemet. Husk å ha QR-koden tilgjengelig ved oppmøte.

Pindena genererer QR-koder som kan brukes for registrering i påmeldingssystemet. Det genereres en QR-kode for hvert arrangement, samt en QR-kode til hver deltager.

Pindena Innsjekk er en app som er utviklet av Pindena. Den brukes for å registrere deltagere i systemet ved å skanne QR-koder. Appen kan brukes med Premium og Enterprise lisens og er gratis. Last den ned fra Google Play og Apple Store.

Ved å ha en liste over alle som har deltatt på et arrangement, skal du enkelt kunne sende en melding til alle deltagerne ved et smitteutbrudd. I Pindena kan du registrere oppmøte, og kommunisere med deltagerne.

Pindena kan brukes til smittesporing. Deltagere kan melde seg på i forkant og oppdatere sin status frem til arrangementet starter. Du kan også ha en QR-kode ved inngangen som er knyttet til en aktivitet i påmeldingssystemet. I begge tilfeller vil du ha en deltagerliste som du eksportere.