Ny oppgradering til alle kunder

Ny oppgradering til alle kunder

Publisert: 08.03.2024

Portrett av seniorutvikler Lars Harald og kundeansvarlig Heidi i Pindena

Det siste halvåret har fokus innenfor utvikling vært å oppgradere rammeverket i Pindena påmeldingsystem. Det er med på å sikre at løsningen er sikker å bruke, samtidig som det er enklere for oss å utvikle systemet videre.

Viktig å oppgradere rammeverk

Pindena har alltid vært opptatt av å følge med på utviklingen, og vi mener det er en stor fordel å også gjøre den delen av utviklingen som ikke kundene ser så godt. Det siste halvåret har vi jobbet med å oppgraderere Pindena fra PHP 8.0 til PHP 8.2.

Vår seniorutvikler Lars Harald har brukt mange timer på å sørge for at løsningen fortsatt fungerer som den skal med nytt rammeverk.
– Gamle versjoner av programmeringsspråk (PHP), rammeverk (Laravel) og Open source-pakker blir med tiden erstattet med nye versjoner, og til slutt avviklet. Derfor må vi oppdatere påmeldingssystemet til å bruke de nye versjonene, forklarer seniorutvikler Lars Harald. – Vi gjør det både fordi det blir lettere å vedlikeholde og videreutvikle systemet, og fordi sikkerhetshull blir tettet fortløpende.

Kundeansvarlig Heidi Martens-Lea mener også dette er viktig. – Det er alltid fint å ha ting på stell, og sikkerhetsoppdateringer må man bare gjøre, sier hun. – Samtidig kjenner jeg jo alltid på forespørsel om nye funksjoner, og skulle ønske det var fort gjort å lage nyttige funksjoner som kunder ønsker seg. Men vi har mange ønsker som kommer, og mye vi må ta hensyn til. Det ser ut til at de fleste setter pris på at vi sørger for at løsningen er sikker og stabil. Det må også være et pluss for en leverandør, smiler Heidi.

Pindena på dansk og utvidelse for Enterprise lisens

Det er blitt laget flere versjoner siden den siste oppgraderingen som alle kunder har fått. I versjon 7.2.0 laget vi oversettelse til dansk språk, og denne er allerede blitt tatt i bruk. I tillegg har vi gjort en stor oppgradering på Enterprise lisensen, slik at det blir lettere å samarbeide på tvers av avdelinger. Det er laget mulighet for å legge en aktivitet i flere avdelinger og man kan ha flere ansvarlige brukere for en aktivitet. Dette var et stort ønske fra en kunde, som så at avdelinger ofte samarbeider på tvers, og det var nødvendig å legge til rette for dette i påmeldingssystemet. I tillegg forbedret vi språket på mange tekster og endre ordet Systemadministrator til Systemeier.

Ny integrasjon med PowerOffice – nå tilgjengelig for alle kunder

I versjon 8.0.0 lanserte vi ordreintegrasjon med PowerOffice Go. Vi håper dette er en integrasjon som flere kunder vil ta i bruk, da det er svært nyttig å få ordre automatisk overført til regnskapssystemet. De fleste ønsker ikke mye arbeid med fakturering, og da er det helt perfekt å få ordrene rett inn i regnskapet, slik at man bare kan sende ut faktura. Vi har også hatt et større prosjekt med CoreTrek for en felles kunde, hvor det er laget innlogging for deltagere via CoreTrek IDP. Dette gjør det mulig å få sømløs flyt mellom nettside og påmelding for medlemmer som logger inn.

Den neste versjonen inneholder progressiv rabatt, hvor det kan gis mer rabatt per deltager som melder seg på. Vi har også laget karanteneliste, som gir arrangøren mulighet til å velge at deltagere ikke får melde seg på. Det kan eksempelvis være ved uteblitt betaling gjentatte ganger.

Alle kunder vil bli oppgadert til versjon 8.2.2 av Pindena fortløpende.

Ønsker du å vite mer om noen av de nye funksjonene?

Ta kontakt for å avtale et møte 👇🏻

Les mer om følgende emner: