Økonomi og betaling

Økonomi og betaling

Lag produkter og ta betalt med Vipps, kort eller send faktura. Integrer med ditt økonomisystem og velg løsninger som passer deres behov.

Lag produkter og følg med på betalinger

Hvis du ønsker å benytte påmeldingssystemet for å ta imot betaling, kan du lage produkter. Opprett så mange produkter du vil med navn, pris, mva-sats og varetelling. Du kan ha flere prisnivåer på samme arrangement og lage avanserte påmeldinger med valgfrie produkter, systemet holder orden på hvem som skal betale hva.

I betalingsrapporten kan du hente ut ulike rapporter sortert på aktivitet eller periode. Fakturajournalen viser en oversikt over alle ordre i systemet slik at du kan følge med på status for betalingene og forfall.

Betalingsløsninger i påmeldingssystemet

For å kunne ta imot betaling må du ha en betalingsløsning. Du kan velge en eller flere av betalingsleverandørene som er integrert med Pindena. Når du har opprett kundekonto hos betalingsleverandøren er det raskt å koble dere opp i påmeldingssystemet. Nå kan du velge å aktivere en eller flere betalingsalternativer på hvert arrangement.

Betaling med Vipps og kort

Betaling med Vipps eller kort er enkelt for deltageren og et sikkert alternativ for deg. Du får betalt ved påmelding og slipper oppfølging og purring. Deltageren mottar påmeldingsbekreftelse med kvittering for ordren.

Skjermbilde som viser knapper i et påmeldingsskjema som er mulige betalingsalternativer i Pindena

Send faktura

Du kan sende faktura direkte fra Pindena. Fakturaen sendes automatisk til deltageren sammen med påmeldingsbekreftelsen. Når du har mottatt betaling kan du endre status for betalingen i systemet, slik at du har full oversikt i fakturajournalen over hvilke deltagere som har betalt. Du kan sende kreditnota og ny faktura dersom deltageren har endret valg i sin påmelding slik at prisen har endret seg. Da er det bare å sende en e-post til vedkommende og velge at faktura skal legges ved. Det er også mulig å sende faktura fra eget regnskapsprogram hvis du har en integrasjon.

Integrasjon med regnskapsprogram

Du kan sende faktura eller EHF fra eget regnskapsprogram. Det krever at det lages en integrasjon, slik at regnskapsprogrammet kan motta EHF-ordre som sendes fra Pindena. Behandler du mange ordre i løpet av et år, kan totalsummen bli stor og det kan være mye å hente på å automatisere prosessen. Er du interessert i dette, er det bare å sende en forespørsel, så vil vi sammen med deg og en integrasjonspartner komme frem til en god løsning.

Integrasjon med Tripletex

Bruker du Tripletex økonomisystem, er det raskt å koble opp mot Pindena, da integrasjonen allerede er laget. Få en smidigere hverdag med automatisk overføring av ordre når en deltager betaler og melder seg på. Bruk samme produktnummer i Pindena og Tripletex for å bokføre produkter automatisk. Les mer om integrasjon med Tripletex.

Vi tar gjerne en prat om betalingsløsninger og integrasjon med regnskpasprogram/økonomisystem. Ta kontakt med oss, så finner vi den beste løsningen for deg!

Ofte stilte spørsmål om økonomi og betaling


Du kan få betalt når deltagerne melder seg på og få pengene direkte på konto ved å knytte deg mot en betalingsleverandør. Velg mellom Stripe, Swedbank, Nets/NetAxept og/eller Vipps.

En integrasjon er en sammenkoblingen av to separate systemer, som tillater flyt av informasjon mellom de. Integrasjonen er ofte gjort mulig ved hjelp av et API.

For å bruke en betalingsløsning i Pindena, må du inngå en avtale direkte med betalingsleverandøren. Det er leverandørens priser og transaksjonskostnader som gjelder. Pindena tar ingen gebyrer eller oppstartskostnad for å koble opp en betalingsløsning i deres påmeldingssystem.

Påmeldingssystemet støtter betaling med Vipps, og kort via Stripe, Swedbank eller Nets/NetAxept. Du kan også benytte faktura med mulighet for KID-nummer.