Slik sparer du tid med et påmeldingssystem
Publisert: 01.07.2025

Ingenting er så deilig som å ligge i forkant – som å føle at du har kontroll på oppgavene. Hvis du har ansvar for bedriftens kurs eller konferanser, så vet du at det alltid skjer endringer underveis og at du vil få henvendelser fra deltagere. Få råd om hvordan kan du kan spare tid ved å bruke et påmeldingssystem.
Det første du bør gjøre, er å utforske automatiske funksjoner i påmeldingssystemet. Du kan eksempelvis spare mye tid rundt administrasjon av påmelding og kommunikasjon i Pindena.
12 tips som hjelper deg å spare tid
- Har du hele påmeldingen klar, men ønsker å publisere det senere? Sett et tidspunkt for publisering, slik at påmeldingen blir tilgjengelig når du ønsker det.
- Aktiver muligheten for at deltagere kan endre påmeldingen sin selv, slik at du slipper henvendelser om endringer og feil i påmeldingen.
- Du kan begrense antall deltagere som får melde seg på, så du ikke får flere påmeldte enn du har plass til.
- Aktiver venteliste – så du ikke går glipp av de som er interessert, og som ikke fikk plass. Hvis noen melder seg av, kan du fylle opp plassene når du har tid.
- Du kan også velge å aktivere automatisk venteliste, slik at plassene fyller seg opp uten at du trenger å løfte en finger. Rettferdig og enkelt.
- Påmeldingsbekreftelsen og andre bekreftelser sendes ut automatisk – du kan velge å redigere de på forhånd og legge til mer utfyllende informasjon. Eksempelvis kan du skrive at henvendelser vil bli besvart hver torsdag eller når du er tilbake fra ferie.
- Legg inn en e-postadresse som deltagerne kan svare til. På den måten får deltagerne mulighet til å si ifra med en gang, selv om du ikke er tilgjengelig. E-post fra deltagere kan du følge opp i ro og mak når du har fylt den første kaffekoppen på mandag.
- Planlegg utsendelse av e-post eller sms til deltagere. Når du bruker det smarte filteret i deltagerlista, kan du velge eksempelvis alle som er påmeldt og sende ut informasjon på et fastsatt tidspunkt. Systemet sender e-post til alle som er påmeldt når meldingen sendes – uten at du er på jobb.
- Legg til ekstra sider i påmeldingen som vises kun for deltagere som har meldt seg på. På den måten kan du dele program eller annen viktig informasjon direkte på nettsiden, uten å dele det med alle som finner påmeldingen. Et hett tips er å legge til kontaktside – så får deltagerne et naturlig punkt å henvende seg til. Også her kan du opplyse om når henvendelser blir håndtert.
- Skal du tilby rabatt på billetter? Bruk tidsstyrt produkt for å legge til early bird priser. Prisene endrer seg basert på dine innstillinger – helt automatisk.
- Velg å utsette faktura til etter påmeldingsfristen, slik at du kun får én ordre per påmelding – det blir regnskapsavdelingen veldig glad for 😍
- Klarer du ikke å holde deg helt unna? Last ned appen Pindena Innsjekk, slik at du kan følge med på hvor mange og hvilke deltagere som har meldt seg på. I appen er deltagerlista oppdatert i sanntid.
Med disse tipsene håper vi du kan senke skuldrene et par hakk ekstra.
Om du synes alt dette høres veldig fint ut, men ikke har et påmeldingssystem å lene deg på – ta kontakt med oss 😀