En supporttjeneste bør gjøre deg god

En supporttjeneste bør gjøre deg god

Publisert: 26.04.2023

Nærbilde av blond smilende dame med headset

Har du behov for en supporttjeneste, og hvorfor skal du ha det? Finn ut hvordan en supporttjeneste i et skybasert system kan gjøre deg mer effektiv.

En supporttjeneste gir trygghet for brukeren

Det å vite at man kan få hjelp via en supporttjeneste er en stor trygghet for mange. De som benytter supporttjenesten kan være nye brukere som ønsker å ha en hånd å holde i. Det kan også være erfarne brukere med avanserte oppsett og utfordringer som ikke bruker systemet så ofte. Uansett om du er erfaren eller nybegynner, så er det en trygghet å vite at hjelpen ikke er langt unna. Og terskelen for å få hjelp bør være lav. Dersom du benytter support, gir du også et positivt bidrag til leverandøren i form av verdifull innsikt. Når du sender spørsmål til et support, forstår de kanskje at noe kanskje ikke fungerer helt optimalt eller er brukervennlig nok. Det å kunne ha god kommunikasjon med leverandøren av programvaren, gjør at man føler en trygghet og verdi. Tenk at dine tilbakemeldinger kan være med på å gjøre programmet bedre og mer brukervennlig.

Bruk supporttjenesten til å bli mer effektiv

Det er mange som liker å jobbe med programmer, og synes det er best å jobbe selvstendig. Når du bruker et system hyppig og tørr å teste funksjoner, blir du fortere trygg på funksjonene. Ved å gjøre deg kjent med oppskrifter og spørre konkrete spørsmål til support, blir det enklere å lære systemet. Det er også lurt å være med på kurs og webinar som leverandøren tilbyr. Det kan hjelpe deg å se nye muligheter. Når du utnytter supporttjenesten og bruker tid på å lære deg systemet, får du god effektiv på sikt. Ved å forstå sammenhenger, kan du ta selvstendige valg og bli tryggere på bruk av systemet i hverdagen.

Brukerveiledning er et nyttig hjelpemiddel

Programmer med mange funksjoner har som regel en brukerveiledning. Det kan være en god hjelp når man skal lære å bruke noe nytt, samtidig kan det dukke opp mange nye idéer ved å lese brukerveiledningen. Når du har tilgang til både support og en brukerveiledning, så er det naturlig å søke i dokumentene først. En brukerveiledning på nett bør være enkel å finne frem i og ha innhold som er lett å forstå. Er det vanskelig å finne svar, burde det være enkelt å kontakte support gjennom hjelpesiden. Kanskje er nettopp ditt spørsmål grunnlaget til en ny oppskrift som kan hjelpe flere? På den måten blir du en del av et team som sammen gjør systemet bedre.

Ønsker du deg et enkelt og brukervennlig påmeldingssystem som gjør deg til en god bruker?

Pindena tilbyr premium support og oppfølging av sine kunder. Som kunde får du tilbud om kundemøte og supportavtale. Vi holder også gratis webinarer, samt tilpassede opplæringskurs.

Ta kontakt med oss 👇🏻