Nye funksjoner i Pindena Checkin app

Nye funksjoner i Pindena Checkin app

Publisert: 23.08.2022

Apple Store banner for CheckIn

Pindena’s QR-kode app Checkin har fått enda flere funksjoner, som skal gjøre det enda enklere å ha oversikt i appen. I all hovedsak gjør de nye funksjonene det enklere å finne frem, så du kan bruke mindre tid på å knote med mobilen og mer tid på deltagerne.

Hvordan bruker man QR-kode appen?

Med en egen app som er knyttet til Pindena kan du sjekke inn deltagere med mobilen, og få full oversikt i påmeldingssystemet. Appen er gratis å laste ned og fungerer sammen med Pindena Premium og Enterprise. For å bruke appen, må du først sende en QR-kode til deltagerne i påmeldingsbekreftelsen. Dette skjer automatisk når du har aktivert QR-kode funksjonen. Du kan gjerne sende en påminnelse til deltagerne på sms, slik at de har koden klar ved registreringen. Flere tips til rask registrering av deltagere kan du lese om her. Du laster ned appen på forhånd, logger deg inn og velger riktig arrangementet. Så starter du QR-skanneren, hvor appen bruker ditt mobilkamera for å skanne. Deltageren tar frem QR-koden, du skanner og vipps så er deltageren registrert som «Møtt opp». Så trykker du neste, og fortsetter å skanne.

Søk opp aktiviteter og deltagere

En av de nye funksjonene i versjon 2.0.1 er muligheten for å søke i lister. Du kan søke i aktivitetene, som er sortert på dato og lista oppdateres hvis du sveiper opp eller ned. Du kan også søke i deltagerlista, noe som er svært tidsbesparende dersom en deltager ikke finner koden og må registreres manuelt. Da søker du opp deltageren og trykker på «Møtt opp». Deltagerlista sorteres alfabetisk, slik at du også kan sveipe deg frem til riktig navn. Dette er funksjoner som gjør det mer effektivt å finne frem, noe som er viktig når man står midt oppi en registrering og ønsker at det skal gå så smidig som mulig.

Merk favoritter og lagre innlogging

Har du mange aktiviteter i lista, og har lyst til å finne igjen de du skal delta på raskt? Da kan du stjernemerke aktivitetene, så vil de vises helt øverst i lista. Se for deg at det er flere kurs pr dag og at du bare skal delta på noen av dem, da vil du raskt finne tilbake til kurset.
Det har også blitt laget en praktisk funksjon for å holde brukere innlogget i appen. Når du logger deg inn i appen aktiverer du «Hold meg innlogget», slik at du slipper å logge deg inn hver gang du åpner appen. Disse endringene gjør det mer effektivt for arrangøren å bruke appen, samtidig som det fortsatt er brukervennlig og enkelt.

Last ned Pindena Checkin versjon 2.0.1 før ditt neste arrangement.

Du finner appen i App store og Google Play. Den er tilgjengelig i Pindena Premium og er gratis å laste ned. Vi hjelper deg gjerne dersom du lurer på hvordan appen brukes. Du kan også lese veiledning til Pindena Checkin app på vår hjelpeside. Trenger du råd om registrering av deltagere, kan du kontakte oss for å få gode tips.

Les mer om følgende emner: