Et påmeldingssystem for hele organisasjonen

Et påmeldingssystem for hele organisasjonen

Publisert: 15.05.2022

Smilende foretningsdame foran en gruppe medarbeidere

Organisasjonen din benytter helt sikkert systemer for regnskap og kundeoppfølging gjennom plattformer som Microsoft, Google, Visma, SuperOffice eller Tripletex. Et påmeldingssystem utfyller disse når du skal lage et arrangement.

Mange bruksmuligheter for hele organisasjonen

I organisasjoner med flere avdelinger vil det alltid være mange aktiviteter både internt og eksternt. Kommunikasjonsavdelingen holder webinar. HR-avdelingen skal ha fagdag. Hele organisasjonen feirer 50 år, og det skal inviteres samarbeidspartnere og gjester til festmiddag og konsert. Produksjonsavdelingen skal ha opplæring og det arrangerer årlig konferanse, samt høstseminar og julebord. Det er mange bruksmuligheter med et påmeldingssystem.

Dessverre blir det alt for ofte tatt i bruk enkle verktøy som regneark og enkle gratis skjema. Mens kommunikasjon og fakturering blir oppgaver som må gjøres manuelt, og den ansvarlige må bruke mye tid på administrasjon.

Et system for alle type arrangement

Når noe skal arrangeres i bedriften, så er gjerne hver medarbeider eller avdeling overlatt til seg selv. Susanne i kommunikasjonsavdelingen har funnet en måte å få påmeldinger til webinar, men dette fungerer ikke for Anne som skal stå i bresjen for 50 års jubileumet. Produksjonsavdelingen bruker Excel til å holde oversikt over hvem som har vært på kurs når, og e-post til å invitere en gruppe til neste kurs. Alle disse arrangementene kan lages og administreres i et påmeldingssystem som håndterer administrasjon av arrangement og gir deg full kontroll på deltagerne.

En effektiv løsning på tvers av avdelinger

Med et påmeldingssystem kan du enkelt få oversikt over tidligere og kommende arrangement, ta ut rapporter, sende evalueringer, kommunisere med deltagere og ta betalt i samme løsning. Dette kan spare dine medarbeidere for mye tid og bekymringer. Samtidig blir det enkelt for kommunikasjonsavdelingen å se hvilke webinar som var mest populære. Anne får raskt oversikt over hvor mange som ønsker overnatting, og om de skal delta på både festmiddag og konsert. Avdelingene kan ha hver sin aktivitetsliste i systemet, slik at man har god kontroll på hvem som har tilgang til informasjonen.

Fokus på GDPR for deltagere

GDPR er viktig, om det er bedriftens ansatte eller gjester på arrangementene. Når du lagrer personopplysninger, har du et ansvar for å forvalte denne informasjonen med varsomhet. Deltagernes opplysninger skal ikke lagres lengre enn nødvendig. Hvem sørger for å slette deltagerlistene hvor det står hvilke partner man gikk i følge med, eller hvilke nasjonalitet og passnummer de ansatte har? 

Har systemet funksjoner som ivaretar personvern, og samtidig gjør det enkelt for dere å opplyse om deres personvernrutiner og slette deltagerdata, da kan du stille systemet til disposisjon for dine medarbeidere med god samvittighet.

Enkelt for alle å lage et arrangement

Et påmeldingssystem er hensiktsmessig om dere har små eller store arrangement. Du gjør klokt i å velge et system som er enkelt i bruk, har norsk support og mulighet for tilgangsstyring. Fordelene med alt i ett system har dere antagelig erfart gjennom systemer som løser behovet for produksjonsflyt, dokumentasjon, fakturering og informasjon om kunder og leverandører. Et påmeldingssystem kan være akkurat det dere mangler.

Ønsker du å vite mer om fordelene med et påmeldingssystem for din organisasjonen?

Kontakt oss for en uforpliktende prat eller demo 😊

Les mer om følgende emner: